Zlatan nya ansiktet utåt för Bethard

april 3, 2018

Zlatan tar del i Bethard

Under förra veckan kom artikel efter artikel som bekräftade det som i brittisk media ryktats om sedan beskedet om att Zlatan Ibrahimović och Manchester United brutit kontraktet tidigt kom ut. Zlatan kliver in som ambassadör och delägare i ett spelbolag, närmare bestämt Bethard. I en intervju berättar Erik Skarp, VD och grundare för Bethard, om mötet med förebilden och det framtida samarbetet.

Ryktet stämmer inte alls

Första mötet mellan Bethard och Zlatan Ibrahimović skedde i Manchester. För Erik, som trogen Malmö FF supporter och som sedan barnsben följt Zlatans fotbollsresa, var det ett emotionellt möte. De rykte som världsstjärnan fått i media om att vara arrogant och självupptagen berättar Erik inte alls stämmer. ”Han har stor respekt för andra människor och deras åsikter. Det märks att han har suttit i liknande samtal tidigare och gör allt för att motparten ska känna sig bekväm” berättar Erik. Efter fem timmar hade Erik med sin hänförande charm och Bethards grymma varumärke i ryggen lyckats med spelmarknadens genom tidernas största rekrytering. Zlatan blev därmed det nya ansiktet utåt för Bethard. Det var förmodligen Winners Dare More-attityden, som även är den slogan som pryder Bethards varumärke, som fick spelbolaget att stå ut ur mängden. ”När Zlatan fick höra om Bethard och vår winners dare more attityd kände han nog snabbt att det här är något som han vill associeras med. Han känner igen sig själv i vad varumärket står för, och det tror jag var nyckeln” berättar Erik.

Ambassadör – och delägare

Det är inte bara det faktum att det handlar om Zlatan som gör denna rekrytering unik. Utan också för att han inte endast blir en ambassadör för varumärket utan även kliver in som delägare i företaget. Zlatan blir därmed delaktig i den framtida utvecklingen av både företaget och varumärket. Bethard, som länge associerats med en stenhård attityd profilerad av Dragomir Mrsic vill nu sätta en mjukare tvist på varumärket. Genom en ny reklamfilm regisserad av komikern Felix Herngren lanserade Bethard den 26e mars sin nya varumärkesidentitet vilken inkluderar både Zlatan och Dragomir.

Betting är vad Bethard bygger på

Hos Bethard finns både ett online casino och ett live casino. Men, det är deras sportsbook som är det främsta fokuset. På bettingmarknaden utmanar de en mängd större bolag. Det sätter företaget i något av en underdog position, vilket Erik uttrycker att de trivs bra med. Med en vinnare som Zlatan i täten är vi säkra på att de kommer att fortsätta att ta marknaden med storm.